In gesprek......

 

Ander; ‘Zeg een vraagje; jij doet toch iets met huiswerk?

 

Ik; Ja, dat klopt, ik coach middelbare scholieren die het lastig vinden op de middelbare school.

 

Ander; ‘En dan komen ze naar jou om huiswerk te maken ofzo?’

 

Ik; Eh….nee, ze komen niet bij mij om hun huiswerk te maken. Dat maken ze gewoon thuis. Ze komen bij mij om een training te volgen zodat het huiswerk maken en leren na de training beter, sneller en anders gaat. Heb jij weleens gehoord van leren leren?

 

Ander ;’Nee, niet echt,……leren is toch niet zo moeilijk? Dat kan toch iedereen?”

 

Ik; ‘Ja, dat klopt! Alleen is iedereen verschillend en leert daarom ook op een andere manier. Je hebt tieners die leren het liefst vanuit de praktijk. Maar je hebt ook tieners die meer theoretisch leren en dus naar een havo/vwo opleiding gaan na de basisschool. Vaak lopen zij op de middelbare school, of soms zelf later bijvoorbeeld op het HBO, vast omdat zij niet gewend zijn om te leren. Ze redden het altijd wel met de lesstof goed over kijken of het goed opletten in een les. Op de middelbare school krijgen zij dan les op hun eigen niveau en gaat de lesstof een stuk sneller.

 

Ander; ’Goh, nooit bij stil gestaan zeg’.

 

Ik; ‘Nee, ik zelf ook niet. Tot dat ik op onderzoek uitging omdat ik bij mijn eigen dochter het gevoel had dat er meer in zit dan eruit kwam. Ik volgde veel cursussen en trainingen waaronder een training Ik leer leren en ben nu studiecoach.

 

Ander; ‘Interessant……………..,dus bij jou volgen ze een training en daarna kunnen ze het zelf?”

 

Ik; Ja, klopt! Ik heb verschillende programma’s waarin ik tieners coach maar bij allemaal kijk ik goed naar de persoonlijkheid en sluit met de leertips die ik geef daarbij aan. De een houdt bijvoorbeeld van bewegen, kan lastig stil zitten terwijl een ander hoog gevoelig is en juist stilte nodig heeft voor concentratie. Daar hebben we het dan over….Uiteindelijk hebben ze daardoor meer zelfkennis en kunnen dus, samen met mij, een eigen leerplan maken.

 

Ander; “Ja, die hoog gevoeligheid, daar heb ik iets over gelezen op je website……

 

Ik; Ja, speciaal voor de hoog gevoelige meisjes heb ik een 24-weeks programma gemaakt. Ik zie in mijn praktijk namelijk dat deze meisjes iets langer de tijd nodig hebben om het leren leren onder de knie te krijgen. Het gaat bij hen niet alleen om het leren maar vaak ook om de manier waarop ze zich concentreren én hoe ze zich kunnen ontspannen. Door hun gevoeligheid, ze filteren de informatie die binnen komt op een andere manier, nemen ze heel veel op tijdens een schooldag. Niet alleen de lesstof maar denk ook aan de drukte in de gangen, de verschillende docenten met ieder een andere aanpak maar ook aan de sfeer in een klas bijvoorbeeld.

 

Ander; Oké, dat klinkt goed, bedankt voor de info……………

 

Ik; ‘Graag gedaan, je kunt alles nog eens rustig nalezen op mijn website en als je verder nog meer wilt weten dan hoor ik het graag. Misschien kan ik je vast op weg helpen door mijn E-book Goed voorbereid naar de Brugklas; 5 leertips uit de praktijk naar je te mailen. Als je mij je mailadres geeft dan stuur ik het zo snel mogelijk naar je op.

 

 

En meer....

 

Naast dat ik studiecoach ben voor (hoog gevoelige) middelbare scholieren onderneem ik nog meer dingen. Héél véél meer dingen waarbij alles samen komt in mijn persoonlijkheid. Een coach waarbij ik een programma volgde heeft daar een mooi woord voor; de multipotentialite.

 

Naast het coachen werk ik namelijk ook nog als gastouder aan huis bij twee leuke gezellige meisjes van 9 en 11 jaar oud. Ik neem deel aan een werkgroep van de Stichting Nysa, de vereniging voor gastouders. Daarnaast ondersteun ik mijn man, die ook een eigen bedrijf heeft, op het gebied van personeelszaken. Heel leuk om te doen én het sluit mooi aan bij mijn studie Psychologie Personeel & Arbeid. Veel verschillende dingen dus maar de afwisseling maakt het voor mij juist erg fijn.

 

Naast werken houdt ik erg van lezen, zowel studieboeken als boeken voor de ontspanning. Op het moment zijn Lucinda Riley en Sarah Lark mijn favoriete schrijvers. Daarvoor las ik voornamelijk Nora Roberts. Maar geef me een pinpas, een boekenwinkel en héél veel tijd en je hoort mij niet meer.

 

Of toch wel? Daarnaast vind ik het namelijk leuk om nieuwe dingen bij te leren. Het leren van nieuwe dingen is voor mij de motor die alles draaiende houdt. Daar komen mijn ideeën en inspiratie vandaan.  Al veel thuisstudies gedaan (en ook afgemaakt, want zo ben ik ook wel weer. Wie A zegt moet ook B zeggen). Van ontspannen door te tekenen (oa. cursus kindertekeningen lezen),  mandala’s kleuren tot de opleiding voor gastouder. Op mijn wensenlijstje staan nog heel veel maar o.a. het vloeiend Spaans kunnen spreken, moeiteloos gitaar spelen, een studie Numerologie.

 

Een van mijn wensen kan ik in vervulling laten gaan. Binnenkort volg ik een cursus Acces Bars waar ontspanning kan worden gegeven en blokkades kunnen worden opgeheven na het behandelen van drukpunten op het hoofd. Na deze training hoop ik zo hoog gevoelige tieners nóg beter te kunnen ondersteunen bij hun middelbare schoolperiode.

 

Wil je nog meer van mij weten of ben je nieuwsgierig hoe ik jou (en je dochter) kan ondersteunen? Aarzel niet en mail mij via info@Zichtbaar-Kind.nl Ik neem dan contact met je op zodat we samen kijken hoe en welke ondersteuning bij jullie past. Ook wanneer je niet in de buurt van Hulshorst woont zijn er voldoende mogelijkheden. 

 

 

Mijn naam is Conny Marree; als kind voelde ik mijzelf anders dan anderen. Ik was stil, rustig en voor mijn gevoel onzichtbaar in de klas. Ik was vaak moe, snel ziek en had veel behoefte aan rust. Maar ondertussen had ik een rijke innerlijke belevingswereld ('een druk hoofd') en stond altijd 'aan'.  Ik voelde veel maar vond het lastig daar woorden aan te geven. En of dat nu kwam omdat ik naast kind ook mantelzorger was in het gezin of omdat ik, zo bleek later, hooggevoelig ben, het was fijn geweest al ik in mijn jeugd iemand had gehad die oog had voor mijn kwaliteiten zodat ik mijzelf zichtbaarder kon, en durfde te maken.

Het is mijn missie om de rustige stille kinderen (met een rijke innerlijke belevingswereld) die het op school lastiger hebben te ondersteunen. Dit doe ik door tijdens het coachtrajecten de kinderen warmte, gezelligheid, plezier en gewoon 'zijn'  te laten ervaren . Zodat zij zichzelf kunnen zijn, zichzelf leren kennen en daardoor zelfvertrouwen kunnen opbouwen. Een kind met zelfkennis en zelfvertrouwen is namelijk in staat om zo goed mogelijk de eigen kwaliteiten te benutten en in de wereld te kunnen zetten.